تاریخ انتشار : 29 مرداد 1402

  انواع کفش اسپرت

  انواع کفش اسپرت
  • تاریخ: یکشنبه 29 مرداد 1402 - 10:48
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 183
  انواع کفش اسپرت

برای اینکه بتوانید استایلتان را کامل کنید باید با انواع کفش اسپرت آشنا شوید. در ابتدا باید بدانید که واژه کفش اسپرت مختص چه نوع کفش‌هایی بوده و مناسب چه نوع تیپ و استایلی است. تیپ اسپرت با انواع کفش بندی، چسبی یا زیپی کامل شده و به استایل شما جذابیت می‌بخشد به شرط آن که اصول تیپ زدن را بدانید و کفشی مناسب پوشش خود برگزینید.

علاوه بر اینکه کفش‌های اسپرت محدودیت جنسیتی ندارند و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین انواع کفش اسپرت برای هر مکانی مورد استفاده بوده. یعنی فرد می‌تواند هم در مهمانی و هم در پیاده‌روی از انواع کفش اسپرت استفاده کند.

راحتی در عین زیبایی باعث شده که در دنیای امروز کفش‌های اسپرت مورد محبوبیت واقع شوند و علاقه‌مندان زیادی اعم از دختران و پسران به این سبک گرایش دارند. طبیعی است که کفش اسپرت مناسب، بدن شما را در برابر عواملی مانند زانو درد و کمردرد حفظ می کند و می توانید در طولانی مدت بدون خستگی با این کفش ها راه رفته و به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

کفش اسپرت

 انتخاب کفش اسپرت مناسب

 اسپرت به معنی راحتی و آرامش بوده، یعنی این نوع کفش‌ها در طی فعالیت طولانی پاها را خسته نمی‌کند و احساس راحتی و آرامش پا را حفظ می‌شود. بدیهی است که وقتی فرد لباس‌های غیر رسمی یا به اصطلاح مناسب فعالیت‌های روزانه، راحت و سبک بپوشد، می‌تواند به راحتی با انتخاب کفش اسپرت مناسب استایل خود را کامل سازد.

معمولا افرادی که به شلوارهای جین علاقه نشان می‌دهند یا تیشرت می‌پوشند به پوشیدن کفش‌های اسپرت نیز علاقه نشان می‌دهند. امروزه کفش‌های اسپرت هم در مراسم عروسی و رسمی پوشیده می‌شود. حتی عروس ها می توانند با انتخاب کفش اسپرت عروسی، بدون پا درد و خستگی، این روز را سپری کنند. بهترین راهکار انتخاب کفش اسپرت، در نظر گرفتن استایل و سلامت پاها و کمرتان است‌. در ابتدا لباسی که قصد پوشیدن آن را دارید انتخاب کرده و سپس به دنبال کفش و کامل کردن تیپ خود باشید. کفشهای اسپرت طبی، ضمن زیبایی باعث سالم ماندن ستون فقرات و از بین بردن درد در پاها می‌شود.

انتخاب بهترین کفش ورزشی

 دسته‌بندی مختلف انواع کفش اسپرت

 شاید برایتان جالب باشد که کفش‌های اسپرت نیز دسته‌بندی می‌شوند. در گذشته همه بعد از شنیدن کفش اسپرت به یاد کتانی می‌افتادند. اما اکنون به جایگاهی از مد رسیده‌ایم که خود کتانی‌ها نیز دارای دسته‌بندی هستند. اما این دسته‌بندی  معمولاً با بررسی مقدار پوشش پا، جنس کفش و مدل بسته شدن انواع آن صورت می‌گیرد:

 کفش اسپرت اسنیکر

 اسنیکر به معنای کتانی های بندی است. این کفش‌ها پرطرفدارترین کفش‌های اسپرت هستند که دوختی ظریف و ظاهری زیبا داشته. این سبک از کفش‌های اسنیکر، به دلیل لایه های سبک و نرمی که دارد، معمولا بی  صدا حرکت می‌کند و به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود. کفش های اسنیکر در رنگ های متنوع وجود دارد و بیشتر جوانان از این سبک استقبال می کنند. استفاده از اسنیکر برای انجام فعالیت روزانه، رفتن به مدرسه و دانشگاه مناسب است و موجب خستگی پا نیز نمی‌شود.

 کفش طبیعت گردی یا پیاده‌روی

امروزه کفش های کتانی جایگاه خوبی بین مردم پیدا کرده اند. این کفش‌ها مخصوص پیاده روی و گشت و گذار یا انجام فعالیت روزانه هستند. ویژگی بارز این کفش‌های پیاده روی کفه نرم و طبی است که می تواند از خار پاشنه و پا درد های مکرر جلوگیری کند. معمولا افرادی که ورزش‌های سبک روزانه انجام می‌دهند و در طول روز به راه رفتن مدام و پیاده روی مشغولند، از کفش پیاده روی استفاده می‌کنند تا بعد از تجربه یک روز سخت کاری و پر فعالیت دچار آسیب و درد در ناحیه کمر و پا نشوند.

کفش کوهنوردی

 کفش اسپرت رانینگ

 کفش رانینگ شباهت‌های آشکاری با کفش پیاده‌روی دارد اما تنها تفاوت این دو کفش، مقاوم بودن در برابر شدت ورزش و دویدن است. به همین خاطر به این کفش، کفش رانینگ یا دوندگی می‌گویند. کفش اسپرت رانینگ برای مسابقات دو میدانی یا دو سرعت مناسب بوده و به علت شیارهایی که در کف این کفش ایجاد شده،از سر خوردن شخص جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید ورزش‌های سنگین با مشارکت پا و کفش انجام دهید، کفش اسپرت رانینگ بهترین پیشنهاد است.

 کفش نیم بوت چرم

 کفش نیم بوت چرم از انواع کفش اسپرت رسمی و مجلسی بوده و در تمامی این دسته‌ها مناسب خاص پوشان تلقی می‌شود. به طور کل به کار بردن چرم در کفش نشان دهنده ارجحیت آن نسبت به کفش‌های دیگر بوده و به همین دلیل کفش نیم بوت چرم را از جمله کفش‌های اسپرت چرمی می‌دانند که مناسب افراد لاکچری پوش است.

 انواع کفش اسپرت از نظر نوع بسته شدن

 از نظر نوع بسته شدن، کفش‌های اسپرت را به چهار دسته بنددار، کشی، چسبی یا زیپ‌دار تقسیم می‌کنند:

  • کفش‌های بند دار: در کفش‌های بنددار بندی در جلوی زبانک کفش وجود دارد که به واسطه آن کفش در پا محکم می‌شود بهترین نوع کفش برای ورزش‌های سنگین و دویدن، کفش‌های بنددار هستند چرا که خوب پا را حفظ کرده و از بیرون زدگی آن از کفش جلوگیری می‌کند.
  • کفش‌های اسپرت بدون بند و کشی: این نوع کفش‌های اسپرت بدون بند و زبانه هستند. در واقع توسط کش کل پا پوشیده می‌شود و این امر باعث شده که کفش اسپرت کشی، جز راحت‌ترین نوع کفش در هر رده سنی باشد. این کفش‌ها برای پیاده‌روی مناسب بوده اما برای دوی سریع و ورزش‌هایی که امکان درآمدن کفش از پاها وجود دارد اصلاً مناسب نیست.
  • کفش‌ اسپرت چسبی: کفش‌های چسبی به راحتی پوشیده شده یا از پا در می‌آیند این نوع کفش نیز در انواع مختلف با رنگ بندی متنوع در بازار وجود دارد. اما در نظر داشته باشید که چسب روی کفش به مرور  خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و ضعیف می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان در طولانی مدت از آن استفاده کرد.
  • کفش اسپرت زیپ‌دار: کفش‌های زیپ‌دار نیز نمونه فانتزی از کفش‌های اسپرت هستند که در پشت یا کنار پا،زیپی قرار گرفته و پوشیدن آن نسبت به سایر کفش‌های بندی راحت‌تر است. اما این نوع کفش اصلاً مناسب ورزش و دویدن نیست و موجب آسیب پا توسط زیپ می‌شود.

 نکات مهم هنگام خرید کفش اسپرت

 قبل از خرید کفش اسپرت حتماً هدف خود را مشخص کرده و بر طبق آن اقدام به خریدن انواع آن کنید. اگر هدف از خریدن کفش اسپرت، ورزش‌های سنگین مانند فوتبال و تنیس است، می‌توانید از انواع کفش بنددار مناسب رانینگ یا طبیعت گردی استفاده کرده و اما اگر مقصود شما شرکت در فعالیت‌های روزانه یا رفتن به محل کار است،  می‌توانید بدون محدودیت از انواع این کفش‌های اسپرت استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام خرید کفش اسپرت جوراب بپوشید. کفشی مناسب سایز پای خود در نظر بگیرید تا پایتان آسیب نبیند. کوچک بودن کفش، باعث می‌شود که شما قادر نباشید در فعالیت‌های طولانی از آن استفاده کنید و پایتان زخم می‌شود. بزرگ تر بودن کفش نیز علت بزرگ شدن پا، نافرمی انگشتان و در مواردی درآمدن کفش از پا بوده و بهتر از قبل از خرید به سایز پای خود توجه داشته باشید. اگر به دنبال مد روز یا ست کردن لباس هستید، می‌توانید کفشی برگزینید که با شلوار یا تیشرت شما ست باشد و به استایلتان بخورد.

 انواع کفش اسپرت زنانه و مردانه

 کفش های اسپرت، راحت ترین کفش برای فعالیت روزمره به شمار می رود. کفش های کتانی در رنگ بندی متنوع مخصوص خانم ها و آقایان، کودکان و بزرگسالان تولید می شود و مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود، انواع آن را خریداری کند. اما حتماً قبل از رفتن به فروشگاه مشخص کنید که به چه علت قصد خرید کفش اسپرت را دارید. جهت راهنمایی بیشتر می‌توانید با مشاوران پایه یک تماس بگیرید تا آنها به بهترین نحو نکات لازم را به منظور خرید کفش مناسب برایتان شفاف سازی کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد