تاریخ انتشار : 20 اسفند 1402

انواع گیوه مردانه

انواع گیوه مردانه
  • تاریخ: یکشنبه 20 اسفند 1402 - 17:46
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 96

انواع گیوه مردانه در کشور ما ایران تهیه و تولید می شود و حتی آوازه این نوع کفش به کشورهای خارجی نیز رسیده است. گیوه خنک و راحت است و یکی از گزینه‌های عالی برای آب و هوای گرم و خشک به شمار می‌آید. گیوه هنر دست است و هدیه‌ای ارزشمند برای مردان می‌تواند باشد. هر نقطه از کشور شیوه و سبک و سیاق خود را در ساخت و دوخت گیوه دارد. اگر می‌خواهید با انواع گیوه‌های موجود در کشور آشنا شوید، ما را در این مقاله فروشگاه کفش پای1 همراهی کنید.

معرفی انواع گیوه مردانه

گیوه چیست؟ یک کفش سنتی و راحت است که در نواحی مختلف ایران از آن استفاده می‌کنند. به دلیل راحتی و خنک بودن در سال‌های اخیر در شهرهای بزرگ نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. انواع گیوه مردانه به صورت دست دوز می‌شوند و می‌توان آنها را با لباس‌های مختلفی پوشید.

 این پاپوش تابستانی بهترین گزینه برای پیاده روی است، پس اگر فعالیت‌های روزانه زیادی دارید یا اهل پیاده روی هستید، گیوه می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ویژگی انواع گیوه مردانه

محبوبیت گیوه نه تنها به خاطر ظاهرش، بلکه بیشتر به خاطر کاربرد آن است. گیوه از نخ و ابریشم تهیه می‌شود و وزن سبکی دارد. منافذ کوچک طبیعی آن باعث می‌شود تا گردش هوا به راحتی در کفش اتفاق بیافتد. این قابلیت تنفس بسیار مهم است و در سلامتی پا تاثیر می‌گذارد. همچنین، گردش هوا مانع از ایجاد بوی بد پا در روزهای گرم می‌شود.

انواع گیوه مردانه

جالب است بدانید گیوه جفت راست یا چپ ندارد. شما می‌توانید هر یک از کفش‌ها را برای پای چپ یا راست استفاده کنید.

 گیوه دوزی امروزه تغییر زیادی کرده است و طرح‌های مدرن و اسپرتی در میان آن دیده می‌شود. شما نیز اگر به طرح‌های اسپرت علاقه‌مند هستید، حتما از مدل‌های موجود در فروشگاه پای1 دیدن کنید.

ویژگی‌های گیوه ملکی

یکی از انواع گیوه مردانه محبوب گیوه ملکی است. این گیوه از کیفیت بالایی برخوردار و در عین حال قیمت آن نیز نسبت به انواع دیگر گیوه بیشتر است. رویه آن از نخ پنبه خالص تهیه می‌شود.

 پنجه این نوع کفش حالتی تیز دارد و زیره آن از پارچه مخصوص ساخته می‌شود. بخش رویه و زیره به وسیله چرم به یکدیگر متصل می‌شوند. یک تکه چرم نیز در پشت پا برای راحت تر پوشیدن گیوه دوخته می‌شود.

معرفی گیوه کلاش یا کردی

این نوع گیوه از صنایع دستی مناطق کردنشین است. یکی از انواع گیوه مردانه که زیره قوی و مستحکمی دارد. رویه آن از نخ پنبه و پلی استر دوخته می‌شود و بخش زیره ترکیبی از چرم و پارچه است. جالب است بدانید در ساخت گیوه کلاش حدود 1500 لایه پارچه در کنار هم دوخته می‌شوند تا استحکام کفش بالا رود.

مشخصات گیوه آجیده یا آژیده

یکی از گیوه‌های محبوب و سنتی که در استان‌های اراک و لرستان بافته می‌شود. این نوع گیوه شباهت‌هایی به گیوه ملکی دارد امّا رویه آن متفاوت است.

رویه گیوه آجیده با آنکه از نخ پنبه تهیه می‌شود امّا نسبت به ملکی ضخامت بیشتر دارد. رویه کفش به صورت درشت بافت است و باعث می‌شود تا گردش هوا داخل گیوه بالا باشد. اگر فعالیت روزانه زیادی دارید یا پایتان زیاد عرق می‌کند، گیوه آجیده را امتحان کنید.

گیوه لاته سنتی

یکی دیگر از انواع گیوه مردانه، گیوه لاته است که در مناطق مختلف ایران از جمله استان‌های فارس، کرمانشاه و کردستان به صورت سنتی و دست بافت، دوخته می‌شود. لاته در فارسی به معنای پارچه است. رویه این گیوه از پارچه‌های کرباس با ضخامت بالا تهیه می‌شود. زیره آن نیز از چرم طبیعی گاو یا گاومیش در گذشته ساخته می‌شد، امّا امروزه از چرم مصنوعی نیز استفاده می‌کنند.

گیوه زیر لاستیکی

علاوه بر گیوه‌هایی که زیر چرمی دارند، برخی از گیوه ها دارای زیره لاستیکی هستند. گیوه‌های زیر لاستیکی یکی از انواع گیوه مردانه است که قیمت پایین‌تری نسبت به سایر گیوه‌های معرفی شده، دارد. رویه آن نسبتا درشت بافت است و از نخ و پلی استر دوخته می‌شود.

گیوه‌های تزریقی

گیوه تزریقی یکی از انواع گیوه‌های سنتی ایران است. این گیوه با استفاده از تزریق نخ‌های بافته شده به داخل یک قالب چوبی تهیه می‌شود. در ساخت رویه آن از نخ پنبه سفید استفاده می‌کنند. کفی آنها از نوع تزریقی و با انعطاف بسیار مطلوبی است.

رویه گیوه‌های تزریقی با سوزن دوزی چرخ دور با تم رنگی گرم پر می‌شود و طرح‌های مختلفی به کمک نخ‌های رنگی روی آن شکل می‌گیرد. این نوع گیوه به خصوص در تابستان با لباس‌های سفید ترکیب جذابی را ایجاد می‌کند.

گیوه ساق بلند مردانه

این نوع گیوه ساق بلندتری دارد و گزینه مناسبی برای محافظت از مچ پا است. همچنین، برای فصل‌های بهار و پاییز گزینه مناسبی خواهد بود.

گیوه‌های دست دوز در نقاط مختلف ایران

خرید انواع گیوه مردانه کلاش، اسپرت و مدل‌های دیگر

خرید گیوه مردانه از طریق پای1 بسیار آسان و راحت است. تنها لازم است به بخش گیوه در فروشگاه مراجعه کرده و از میان انواع گیوه مردانه مدل دلخواه خود را پیدا کنید. سپس، سایز را مشخص کرده و پس از افزودن به سبد خرید، اطلاعات خود را برای ارسال وارد کنید. ما در مجموعه پای1 گیوه دلخواه شما را در بسته‌بندی مناسب قرار داده و در اسرع وقت برای شما آن را ارسال خواهیم کرد.

نکات مهم هنگام خرید گیوه مردانه

رنگ و طرح

در انتخاب رنگ به فصل توجه داشته باشید.

انعطاف پذیری

اگر پیاده روی های طولانی انجام می دهد کفی های منعطف را انتخاب کنید

سایز بندی

در انتخاب سایز مناسب دقت کرده و در صورت نیاز از کفی اضافی استفاده کنید

شست‌وشو

گیوه‌های مردانه را با آب سرد و مایع شست و شو ملایم، تمیز کنید.

سوال‌های متداول

گیوه مناسب چه فصل‌هایی است؟

گیوه‌ها به دلیل استفاده از مواد اولیه طبیعی مانند نخ و چرم، برای استفاده در فصل‌های گرم سال بسیار مناسب هستند. گیوه‌ها به پاها اجازه تنفس می‌دهند و از تعریق بیش از حد پاها جلوگیری می‌کنند.

چگونه می‌توان گیوه مناسب را انتخاب کرد؟

انتخاب گیوه مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع استفاده، سایز پا، طرح و رنگ مورد نظر و همچنین بودجه شما بستگی دارد.

انواع گیوه مردانه اسپرت کدام هستند؟

هر کدام از گیوه های معرفی شده در این مقاله می توانند طرح های اسپرت و مدرن نیز داشته باشند. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد