تاریخ انتشار : 22 بهمن 1402

راهنمای خرید کفش مجلسی مردانه

راهنمای خرید کفش مجلسی مردانه
  • تاریخ: یکشنبه 22 بهمن 1402 - 20:06
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 105

راهنمای خرید کفش مجلسی مردانه

راهنمای خرید کفش مجلسی مردانه برای کسانی است که نمی‌دانند چه نکاتی را باید برای خرید کفش مجلسی در نظر بگیرند.

کفش یکی از مهم‌ترین اجزای پوشاک است که باید برای خرید آن حساسیت بالا به خرج داده شود. اینکه پا،‌ قلب دوم ماست شاید کمی کلیشه‌ای به نظر برسد اما واقعیتی است که نباید از آن غافل شد.

برای انتخاب یک کفش مجلسی مردانه، باید به نکاتی مانند نوع لباس، نوع مجلس، راحتی کفش، استاندارد بودن، رنگ و طراحی کفش توجه کرد.

اگر تصمیم به خرید کفش مردانه مجلسی دارید و با توجه به تنوع بازار، سردرگم شده‌اید، می‌توانید از راهنمای ما استفاده کنید.

راهنمای انتخاب کفش مجلسی مردانه

۵ نکته مهم برای انتخاب کفش مجلسی مردانه

در راهنمای انتخاب کفش مچلسی مردانه، باید به نکات خاصی توجه داشته باشید:

  • 1- نوع لباس

شاید بگویید لباس رسمی برای مجالس کت و شلوار است. اما همین کت و شلوار می‌تواند در انتخاب کفش شما تاثیر داشته باشد. اگر شلوار شما بالای قوزک پا باشد، انتخاب شما کفش کالج است.

شما نمی‌توانید با شلوار کوتاه، کفش بنددار یا کلاسیک مردانه بپوشید. اما وقتی شلوار شما روی کفش قرار می‌گیرد، در این صورت از کفش بنددار، کلاسیک، آکسفورد و دیگر مدل‌های کفش رسمی استفاده کنید.

  • 2- استاندارد بودن کفش

منظور از استاندارد بودن، طراحی پاشنه، رویه و اندازه کفش است. شما باید کفشی را انتخاب کنید که کاملا اندازه پا باشد و بزرگتر یا کوچتر نباشد.

در مرحله بعدی به اندازه پاشنه توجه کنید. کفش‌های کلاسیک مردانه دارای یک پاشنه کوچک هستند که برای راحتی پا و در عین حال فرم خاص کفش طراحی شده‌اند.

اگر قرار است برای سخنرانی در مجلسی حاضر شوید یا در سالنی باید قدم بزنید و دوست ندارید پاشنه شما صدا بدهد، حتما در هنگام انتخاب کفش به این نکته توجه کنید.

رویه کفش‌های مجلسی مردانه معمولا بلند است. تنها کفش‌های کالج هستند که رویه کوتاه دارند. اگر به هر دلیلی پای شما با رویه کوتاه یا بلند اذیت می‌شود، باید این نکته را در هنگام انتخاب و خرید کفش در نظر بگیرید.

  • 3- انتخاب رنگ

در راهنمای انتخاب کفش مجلسی مردانه، توجه به رنگ یکی دیگر از نکات مهم است. رنگ کفش باید هارمونی و هماهنگی کاملی با رنگ لباس شما داشته باشد. مثلا وقتی کت و شلوار سرمه‌ای رنگ انتخاب می‌کنید، انتخاب رنگ مشکی برای کفش، خیلی جالب نیست.

شما می‌توانید به سراغ طیف رنگ قهوه‌ای و سرمه‌ای بروید. رنگ کفش نباید خیلی بیشتر از رنگ کت و شلوار توی چشم باشد. مثلا انتخاب رنگ سفید با کت و شلوارهایی به جز رنگ سفید‌، خیلی انتخاب مناسب نیست.

  • 4- راحتی کفش مجلسی مردانه

مهم‌ترین نکته، راحتی کفش است. شما در یک مراسم مهمانی رسمی، جلسه، سمینار یا مواردی شبیه به این‌ها، از کفش مجلسی مردانه استفاده می‌کنید. در تمامی این موارد، راحتی نکته‌ای است که باید در نظر بگیرید.

تصور کنید که قرار است چندین ساعت در یک مراسم بنشینید، سخرانی کنید، راه بروید،‌ و با دیگر افراد معاشرت داشته باشید. اگر کفشی که به پا دارید، پاهای شما را در فشار قرار داده باشد، بعد از مدت کوتاهی دیگر تحمل بودن در آن مجلس را ندارید.

  • 5- تناسب با نوع مجلس

در راهنمای انتخاب کفش مجلسی مردانه، باید به نوع مجلسی که قرار است در آن شرکت کنید هم توجه کنید. برای مثال برای شرکت در یک مراسم رسمی شغلی، استفاده از کفش‌های کالج اصلا انتخاب خوبی نیست.

در این مجالس باید به سراغ کفش‌های آکسفورد یا کلاسیک بروید. کفش کالج برای مراسم‌های عروسی، تولد یا جشن‌های دیگر، در صورتی که شلوار شما کوتاه باشد انتخاب خوبی است. البته که برای این مراسم‌ها می‌توان کفش آکسفورد را با شلوار کوتاه هم ست کرد.

در واقع کفش‌های آکسفورد بر خلاف ظاهر خیلی رسمی که دارند، به‌راحتی با تیپ‌های کمی اسپرت هم هماهنگ می‌شوند.

نام‌های آشنا برای کفش‌های مجلسی مردانه

در این راهنمای خرید کفش مجلسی مردانه ما از اسامی استفاده کردیم که ممکن است شما با بعضی از آن‌ها خیلی آشنا نباشید. پس یک معرفی کوتاه برای هرکدام از این مدل‌ها خواهیم داشت:

کفش کالج مردانه

کفش کالج

کالج یا لوفر Loafer یکی از انواع کفش مردانه و زنانه است که ظاهری ساده و راحت دارد. کفش‌های کالج بسیار راحت هستند و حالتی بین اسپرت و رسمی دارند. راه رفتن با این نوع کفش، فشار خاصی به پای شما وارد نمی‌کند.

کفش‌ کالج مردانه هم در مدل‌های چرم و هم پارچه‌ای دیده می‌شود.

کفش آکسفورد

کفش‌های آکسفورد Oxford، کفش‌هایی با مدل‌های کلاسیک هستند که معمولا روی آن‌ها بند دارد. این کفش‌ها عموما از جنس چرم و گاهی نوبوک هستند و قسمت جلوی آن‌ها حالت نوک تیز دارد.

کفش آکسفورد مردانه

کفش‌های دربی

کفش‌های دربی Derby‌ از زیرمجموعه‌های کفش‌های آکسفورد هستند اما کمی غیررسمی به نظر می‌رسند. ظاهر این کفش‌ها شباهت زیادی به کفش آکسفورد دارند. تفاوت این دو نوع کفش در قسمت بندهای آن‌هاست.

بند کفش‌های آکسفورد طوری بسته می‌شوند که زبانه دیده نمی‌شود اما بند کفش‌های دربی وقتی بسته می‌شوند زبانه را می‌توان دید.

کفش بروژ

کفش‌های بروژ Brogue یکی دیگر از مدل‌های کفش مجلسی مردانه هستند که نامشان به خاطر طراحی خاص آن‌هاست.

در طراحی کفش بروژ، سوراخ‌هایی را روی سطح کفش می‌بینیم. این کفش‌ها اولین بار در اسکاتلند و ایرلند طراحی شده بودند و سوراخ‌های روی آن‌ها به این دلیل بود که آب باران به راحتی از کفش خارج شود.

اما حالا این سوراخ‌ها تبدیل به یکی از طراحی‌های خاص کفش شده‌اند. کفش‌های بروژ با توجه به تعداد سوراخ‌هایی که روی آن‌ها وجود دارد، انواع مختلفی دارند که با سلیقه‌های مختلف همخوانی دارند.

کفش بروژ مردانه

کفش کلاسیک مردانه

کفش‌های کلاسیک مردانه، کفش‌هایی هستند که رویه بلندی دارند و گاهی به صورت ساده،‌ یا همراه با یک سگک طراحی می‌شوند. این کفش‌ها تنوع زیادی در طراحی دارند که می‌توان آن‌ها را در بازار دید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این راهنمای انتخاب کفش مجلسی مردانه گفتیم، برای انتخاب یک کفش مناسب باید ابتدا به راحتی و سپس به طراحی و تناسب با لباس خود توجه کنید. فراموش نکنید که کفش‌ها را از فروشگاه‌های معتبر که کفش‌های استاندارد عرضه می‌کنند خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد