تاریخ انتشار : 24 بهمن 1402

بهترین کفش مناسب تردمیل

بهترین کفش مناسب تردمیل
  • تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1402 - 09:29
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 109

بهترین کفش مناسب تردمیل

بهترین کفش مناسب تردمیل،‌ کفشی است که با دویدن و راه رفتن روی تردمیل، باعث آسیب به پاهای شما نشود. دویدن روی تردمیل، اگر به‌صورت اصولی نباشد، می‌تواند صدمه‌های زیادی به قسمت‌های مختلف پا و کمر بزند.

یکی از نکات اصولی برای دویدن روی تردمیل، انتخاب کفش مناسب است. در هنگام انتخاب و خرید کفش مناسب تردمیل، باید به مواردی مانند دوام، کشش، انقباض، نرمی کفش، جنس کفش، بالشتک‌ها و .. توجه کنید تا یک کفش استاندارد تهیه کرده باشید.

۸ نکته مهم در انتخاب بهترین کفش مناسب تردمیل

برای هر نوع ورزشی بهتر است که از کفش مناسب استفاده شود. در این صورت شما از پاهای خود مراقبت کرده‌اید. در مورد کفش دویدن روی تردمیل، گاهی افراد خیلی سخت‌گیری خاصی ندارند.

این یک اشتباه بزرگ است. شما باید برای ورزش کفش مخصوص داشته باشید و نمی‌توانید مثلا با کفش روزمره خود روی تردمیل بدوید.

بهترین کفش‌ مناسب تردمیل، دارای ویژگی‌های خاصی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • 1- بالشتک‌ها

در هنگام دویدن روی تردمیل، فشار زیادی به پاشنه و کف پا وارد می‌شود. به همین دلیل در قسمت پاشنه کفش باید بالشتک‌های مخصوص در نظر گرفته شوند. این بالشتک‌ها، ضربه‌های ناشی از دویدن روی سطح خشن و سخت تردمیل را گرفته و اجازه نمی‌دهند به پا آسیب برسد.

بالشتک برای کفش تردمیل

  • 2- کشش

کفش‌های مخصوص تردمیل، دارای عاج‌های مخصوصی هستند که کشش کفش و سطح نوار تردمیل را هماهنگ کنند. این عاج‌ها باعث می‌شوند که فرد روی تردمیل دچار لغزش نشده و زمین نخورد.

  • 3- دوام

کفش‌های مخصوص تردمیل معمولا سبک هستند اما باید دوام خوبی داشته باشند. مخصوصا اگر شما هر روز روی تردمیل می‌دوید،‌ کفش باید تحمل این شرایط را داشته باشد و خیلی زود از بین نرود.

  • 4- راحتی

نکته مهم دیگر در انتخاب بهترین کفش مناسب تردمیل، راحتی کفش است. دویدن روی تردمیل، به دلیل سطح صاف و خشک این وسیله، خیلی زود باعث خستگی می‌شود. اگر کفش راحتی به پا نداشته باشید، خیلی زود خسته شده و بازدهی کمی خواهید داشت.

  • 5- انعطاف‌پذیری

ویژگی مهم دیگر کفش تردمیل، انعطاف‌پذیری آن است. ممکن است اصطلاح شین اسپلینت به گوش شما خورده باشد. شین اسپلینت به درد جلوی ساق پا می‌گویند. کسانی که با کفش‌های نامناسب روی تردمیل می‌دوند به این مشکل دچار می‌شوند.

بهترین کفش مناسب تردمیل، کفشی است که با انعطاف لازمی که دارد، مانع فشار به جلوی ساق پا شود. کلا برای خرید هر نوع کفش ورزشی مردانه و زنانه باید به انعطاف کفش و تناسب آن با ورزشی که انجام می‌دهید، دقت کنید.  

  • 6- وزن

بهترین کفش مناسب تردمیل،‌ کفشی است که سبک باشد. برای دویدن روی تردمیل به سراغ کفش‌های سنگین نروید. از طرف دیگر کفش‌های خیلی سبک هم برای دویدن روی تردمیل مناسب نیستند. پس به وزن کفش دقت کنید. این موضوع اهمیت زیادی دارد.

  • 7- تنفس

کفشی که با آن روی تردمیل می‌دوید، باید از موادی ساخته شده باشد که امکان تنفس را به پاها بدهد. پا نباید در داخل کفش حبس شود. تنفس پا در هنگام دویدن اهمیت زیادی دارد.

  • 8- اندازه

کفش تردمیل باید کاملا اندازه پا باشد. کفش خیلی تنگ باعث فشار به پاها می‌شود و کفش آزاد می‌تواند باعث چرخیدن پا شود.

 اهمیت عاج ها در انتخاب کفش مناسب تردمیل

موارد ممنوعه

دقت کنید که برای دویدن روی تردمیل حتما کفش به پا داشته باشید. دویدن با پای برهنه، باعث صدمه به پاها می‌شود. از طرفی کفش‌های تمام پارچه نیز ممکن است هنگام دویدن باعث لغزیدن شما شوند.

کفشی که برای دویدن روی تردمیل انتخاب می‌کنید بهتر است که دارای لژ باشد تا فشار به کف پا وارد نشود.

جمع‌بندی

بهترین کفش مناسب تردمیل، کفشی است که باعث ایجاد آسیب به پاها نشود. شما می‌توانید با کمی بررسی و رعایت نکاتی که گفته شد، یک کفش استاندارد تهیه کنید و از ورزش خود لذت ببرید.

لازم نیست برای تهیه کفش تردمیل، هزینه زیادی پرداخت کنید. با کمی گشتن در بازار و سایت‌های مختلف، می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص فروش کفش ورزشی زنانه یا مردانه، کفش مورد نظر خود را تهیه کنید.

پرسش‌های پرتکرار

چرا انتخاب کفش مناسب تردمیل اهمیت دارد؟ زیرا دویدن روی تردمیل اگر به‌صورت اصولی انجام نشود، باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بخش‌های مختلف پا می‌شود. انتخاب کفش یکی از اصول مهم دویدن روی تردمیل است.

برای اینکه روی سطح سخت تردمیل پاشنه پا آسیب نبیند چه کفشی باید انتخاب کرد؟ کفش مناسب تردمیل، کفشی است که دارای بالشتک‌هایی در قسمت پاشنه پا باشد که ضربه‌ها را جذب کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد