تاریخ انتشار : 2 آذر 1402

بهترین کفش برای ایستادن طولانی

بهترین کفش برای ایستادن طولانی
  • تاریخ: پنجشنبه 2 آذر 1402 - 10:07
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 165

بهترین کفش برای ایستادن طولانی، باید دارای ویژگی هایی چون زیر خوب، پاشنه های مقاوم، بدون لغزش، کفی استاندارد و نرم و ... باشد. از بهترین نوع از انواع کفش های مناسب ایستادن طولانی می توان به کفش های ورزشی و کالج اشاره نمود. در این مطلب در مورد ویژگی‌های بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت خواهیم گفت. اگر شما هم در هنگام خرید کفش با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

ویژگی های بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت زیره خوب، دوام زیاد، سبک، پنجه پهن، بدون لغزش، کفی استاندارد، نرم
عوارض پوشیدن کفش ناراحت درد پا، کمر، زانو، کف پا- ایجاد میخچه، انحراف انگشتان پا
مناسب ترین کفش ها برای پوشیدن در طولانی مدت کفش های ورزشی- کفش های کالج

بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ابتدا باید به این نکته توجه کنید که اگر یکی از دوستان یا آشنایان شما از کفشی راضی است، لزوما آن کفش مناسب شما نیست. یعنی هر کسی پای خود را بهتر از دیگران می‌شناسد و البته شرایط شغلی و جسمی خود را هم بهتر از دیگران می‌شناسد. پس اگر لازم است در طول روز مدتی طولانی بایستید یا مدام در تکاپو و رفت و آمد باشید، کفشی با این ویژگی‌ها تهیه کنید:

کفش‌هایی با زیره مناسب

اولین ویژگی بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت،‌ استاندارد بودن زیره آن است. کفش‌هایی که ارگونومی یا طراحی خوبی دارند، معمولا از زیره‌های پی‌یو PU‌ استفاده می‌کنند. پی‌یو یا پلی یورتان، متریالی است سبک که دوام بسیار بالایی دارد. به همین دلیل بهترین انتخاب برای کفش‌هایی است که قرار است مدت زمان طولانی روی آن‌ها بایستید.

دارای پنجه مناسب

کفش‌هایی که برای ایستادن طولانی مدت انتخاب می‌کنید باید پنجه‌ای متناسب با پنجه پای شما داشته باشد. نه خیلی کوچیک‌تر و نه خیلی پهن‌تر. به این ترتیب پاها کاملا در فضای راحتی قرار می‌گیرند و در طولانی مدت تحت فشار نیستند.

دارای کفی استاندارد

کفی کفش باید به گونه‌ای باشد که فشار را به تمامی قسمت‌های کف پا منتقل کند. بعضی از کفی‌ها، فشار را به سمت انگشتان پا هدایت می‌کنند. این برای زمانی که شما قرار است طولانی مدت بایستید اصلا مناسب نیست.

پاشنه مناسب

ارتفاع پاشنه‌ی کفش نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. برای خانم‌ها انتخاب کفشی با پاشنه خیلی بلند برای طولانی مدت اصلا مناسب نیست. پس کفشی انتخاب کنید که دارای پاشنه نسبتا کوتاه و پهن باشد.

جنس نرم و قابل انعطاف

نکته بعدی برای انتخاب بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت، جنس رویه‌ی کفش است. کفش شما نباید از جنس خشک و غیر قابل انعطافی باشد. در این صورت پا خیلی زود در آن خسته می‌شود. از طرفی زیاد نرم بودن رویه کفش هم باعث می‌‌شود که پا مرتب در آن کج شود. پس کفشی انتخاب کنید که دارای یک رویه نرم و قابل انعطاف باشد تا پا در مدت طولانی در آن خسته نشود.

نداشتن لغزش

یکی دیگراز ویژگی‌های یک کفش خوب برای ایستادن زیاد، نداشتن لغزش است. کفش شما باید به گونه‌ای باشد که در رفت و آمدها،‌ محکم روی زمین قرار بگیرد و مدام روی سطوح مختلف لیز نخورد.

ویژگی های بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت
کفش های ورزشی و کالج و همچنین دارای لج بهترین نوع از انواع کفش برای ایستادن طولانی به شمار می روند.

چه نوع کفش‌هایی برای ایستادن طولانی مدت مناسبند؟

در هنگام خرید کفش، باید به نکاتی که در مورد بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت گفته شد،‌ حتما دقت کنید. بعضی از کفش‌ها معمولا برای ایستادن و پوشیدن در طول روز مناسب‌ترند.

کفش‌های ورزشی

معمولا کفش‌های ورزشی، انتخاب‌های خوبی برای ایستادن طولانی مدت هستند. کفش‌هایی که دارای زیره خوب، جنس نرم و کفی‌های استاندارد هستند، باعث می‌شوند که با پوشیدن آن‌ها در مدت زمان طولانی، احساس خستگی نکنید. زیره‌های پلی اورتان در کفش‌های ورزشی،‌ کمک می‌کند که در طولانی مدت، کف کفش ساییده نشود و پا نیز در آن خسته نشود. در عین حال این کفش‌ها دارای پنجه‌ی پهنی هستند و پا در آن‌ها تحت فشار نیست.

کالج چرم

کفش‌های کالج چرمی می‌توانند انتخاب بعدی شما برای خرید کفش راحت باشند. کالجی را انتخاب کنید که زیره آن خیلی تخت نباشد. کمی لژ، مانع ایجاد کمر درد می‌شود. به سراغ کالج‌های خیلی ارزان‌ قیمت و غیر استاندارد نروید. چرم، به دلیل دوام و زیبایی، متریال بهتری برای کفش‌های کالج است.

انواع کفش کالج‌ زنانه و مردانه را می‌توان با تیپ‌های اسپرت و رسمی هماهنگ کرد و به همین دلیل انتخاب بسیاری از افراد هستند. 

جمع‌بندی

کفش یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان در تمامی سنین است. توجه به انتخاب یک کفش استاندارد و مناسب، تضمینی است برای سلامتی پاهای افراد که باید به ‌آن توجه ویژه داشته باشند. برای هر نوع استفاده‌ای، کفش مخصوص داشته باشید تا هم دچار مشکل نشوید و هم در همه جا احساس آرامش داشته باشید.

سوالات متداول

آیا کفش‌های پارچه‌ای انتخاب خوبی برای ایستادن طولانی مدت هستند؟ کفش‌های پارچه‌ای دوام زیادی ندارند. اما اگر زیره استاندارد و کفی خوبی داشته باشند، می‌توانند یکی از انتخاب‌های شما در کنار کفش‌های دیگر باشند.

زیره پی‌وی‌سی چه تفاوتی با زیره پی‌یو دارد؟ زیره پی‌یو یا پلی یورتان، یک زیره سبک، نرم و بادوام است که احتمال شکستن آن بسیار کم است و در برابر رطوبت و لغزش هم مقاومت زیادی دارد. زیره پی‌وی‌سی، کمی خشک است و شکستگی و لغزندگی کمی دارد. اما بیشتر در کفش‌های ارزان‌ قیمت و دم‌پایی‌ها از آن استفاده می‌شود و برای کفش‌های با کیفیت زیاد کاربرد ندارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد